پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
مطیعی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: امیدواریم این اجلاسیه‌ها مسیری شود برای ادامه‌دادن راه شهدا و فرهنگ و ویژگی‌های آنان تا به سعادت برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، در اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاسیه و زحمات همه اقشار تشکر کرد و افزود: اجلاسیه‌های شهدا در شهرها و روستاها و مناطق مختلف در واقع پیام شهید را به همه آنهایی که زمان دفاع مقدس را درک نکردند برسانیم و برای رزمندگان نیز تداعی شود تا فراموش نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه راه شهدا ادامه دارد، اظهار کرد: امیدواریم این اجلاسیه‌ها مسیری شود برای ادامه‌دادن راه شهدا و فرهنگ و ویژگی‌های آنان تا به سعادت برسیم.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به آیه ۶ سوره انشقاق، تصریح کرد: خداوند هر انسان را مورد خطاب قرار می‌دهد که همه تلاش می‌کنند چه بخواهند چه نخواهند که انتهای آن ملاقات با پروردگار است و به فرمایش علامه طباطبایی انسان در جایگاهی قرار می‌گیرد که بین او و خدا حجابی نیست.

وی با تأکید بر درس‌گرفتن از شهدا در سیر تلاش مجدانه آنان، گفت: شهدا به عشق محبوب مراحلی را طی کردند که ما در درک آن عاجز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره احادیث اهل‌بیت (ع) در مورد شرایط مکانی برای رشد ادامه داد: وقتی انسان در شرایطی قرار بگیرد مانند جبهه، رشد و تعالی پیدا می‌کند و به‌مراتب بالایی می‌رسد که شهادت انتهای آن است.

وی ادامه داد: در مراسمات شهدا مانند همین اجلاسیه‌ها، شهدا حضور معنوی دارند که باعث اثرگذاری بر ما می‌شود. نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، اضافه کرد: راه شهدا پیمودنی است و لذتی که شهدا از ملاقات خدا می‌بردند اگر ما بچشیم عزت‌نفس پیدا می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به تلاش دشمن برای تزریق لذایذ دنیوی مانند بی‌حجابی در جامعه، گفت: اگر لذایذ الهی را بچشیم، لذایذ دنیوی برای ما اثر ندارد و باید در این مسیر همه گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha